Wednesday, January 9, 2013

Tarta cu nuci si faina de migdale...



Am făcut o tartă cu faină de migdale și nuci, rețetă proprie. Aveam de mai demult o sticlă cu Limoncello și voiam să o termin, așa că am decis să îl folosesc.
Rețeta este pentru o tavă de 28 cm diametru. Am folosit 8 ouă, 400 g făină de migdale, 6 linguri de zahăr, puțină drojdie uscată pentru dulciuri Paneangeli, 2 cutiuțe de iaurt grecesc, 50 g unt topit, o cană de nuci tăiate mărunt, 3 mere mari tăiate în felii mici, alte 2 mere mari tăiate felii pentru pus deasupra tartei și 2-3 linguri de Limoncello.
Am batut cele 8 gălbenușuri cu 3 linguri de zahăr până au devenit o cremă, apoi am adăugat cele 3 linguri de Limoncello, făina de migdale, drojdia uscată și iaurtul grecesc. Am amestecat încet de jos în sus, după care am adăugat nuca taiată și merele tăiate in felii mici. La sfârșit am bătut bine albușurile cu cele 3 linguri de zahăr rămase și am amestecat lejer totul. Am decorat tarta cu feliile celor 2 mere tăiate, iar deasupra am presărat zahar brun.
Am pus tarta în cuptor la o temperatură nu prea mare pentru mai mult de o oră. Cuptorul meu este leneș și pierde caldură, așa că fiecare va ține cont de cuptorul său. După ce s-a copt, am lăsat-o să se racească un pic, apoi am presărat scortisoara praf pe ea din abundență. 
Este o tartă foarte parfumată și bună!                                                                                        

Câteva fotografii:




No comments:

Post a Comment